Det finns en plats i norden...

där solen alltid ler, den platsen heter Boden, nu vill ja va där mer!

Hej hå...

Nu har man avverkat helgen i Boden och det var riktigt skoj! Jag, Carro och Maria åkte från Ö-vik vid halv ett tiden och var framme i Boden vid halv åtta på fredagkväll. Hotellet var ganska skumt men rätt trevligt. På lördagsmorgonen fick vi skjuts ut till Western Farm där vi skulle rida. Jag fick rida fina J.J så jag var mer än nöjd. Carro och Maria verkade nöjd med sina hästar också och vi hade riktigt mysigt ute i skogen. Det är mycket snö i Boden märkte vi i alla fall...

På kvällen var det julshow och julbord och det var kalasbra det me! Julmaten slank dock ner för fort så man blev aningens illamående och rastlös eftersom julbordet var avklarat på mindre än 15 minuter kändes det som.  Det var mycket folk på julshowen och det var rätt mäktigt att höra så många sjunga O helga natt. Det kan man kalla allsång, 700 personer...Typiskt att min digitalkamera lagt av, annars hade jag haft massa fina kort att visa.

Bussen hem på söndagen kändes lite tråkig, men tillslut kom vi hem. Jag hade lugnt kunnat stanna flera veckor i Boden. Livet hemma känns tråkigt med jobb nästan 9 timmar per dag, fantasilös fritid och vardagliga problem,  egentligen ska man fan inte åka nånstans för att se nån annan del av världen. Eller åka till nått land som har det hemskt, så man inser hur bra man har det.

Jag hann inte vara hemma mer än några timmar innan allt kändes som vanligt. Upp trött som fan, jobba och sen hinna förbi en sväng på solänget och snacka lite skit. Usch va livet kan vara inrutat och fantasilöst....

Mitt jobb är roligt! Trivs som fisken i vattnet men längtar till sommaren när man inte behöver vara lika åkrädd som på vintern med dess halka och spåriga vägar. Känner mig lyckligt lottad som faktiskt kan längta till jobbet ibland. Det känns som det kvittar om det är vardag eller helg, jobbet är så kul!

Lyckligt lottad? Det va fan ingen lott, jag har offrat blod, svett och framförallt tårar för att fixa mig igenom skolan. Synd bara att jag inte utbildade mig till något mer högavlönat...


Fast jag tyckte ju det var kul med mina gamla jobb också till en början, men sen insåg man hur fel man tagit och hur många dagar man slösat bort. Hoppas jag aldrig kommer till det stadiet i min nya karrär....

När jag kom hem i söndags fick jag dock veta att min morbror plötsligt dött. Det var inte så kul.


När ska det hända nått kul? Visst, Boden var kul, men man kan inte köpa lycka.


Appymysen var kul att träffa igen i alla fall. Spelar ingen roll att du är burdus, het, tjurig, jobbig att köra, bulig och allmänt mest bara intresserad av mat. Du är bara kungen!


Måste klippa mig och färga håret och massa annat...


Va skönt det ska bli med massa dagar ledigt i jul. Fast jag har mycket pluggande framför mig. Kurs i januari 3 dar, snart BE teoriprov och massa pluggande inför handledarutbildningen. Fy fan va nervös jag ska vara för den, prata inför eleverna går väl nån väg, men vuxna? Jag måste utöka mitt ordförråd.


Va ute och gick med Bella ikväll. Försökte lära henne lite vett och det gick ganska bra faktiskt. Hon är ju bara så mysig! Jag såg förresten att skidspåret var fixat och belysningen med. Valla skidorna för helvete Carro, här ska bli åka av!

Undra om jag ska gå och lägga mig.

Har fått lite Torsåker längtan....

På återseende!


Kommentarer
Postat av: kungen

men nääär ska vi åka skidor!!!? jag måste ju fixa valla på nå sätt... kanske jag kan fråga valle om valla ;p

och va måste börja på å kolla upp ang tha bod till sommaren också! see ya latea on tha stable maybe baybay!!

2008-12-17 @ 14:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0