Måndag, början på slutet av veckan.


Snart Boden!!!
Undra hur det ser ut när det är snö?

Veckans första dag har passerat utan större missöden. Efter arbetad dag så anlände jag till mitt kära Solänget där jag tvingade med Carro att äta på matcompaniet. Hon var inte speciellt svårövertalad.

Fick en glad överaskning idag, Benny, min glada och roliga f.d. klasskompis har börjat jobba i Övik!

Nu är det bestämt att vi åker buss till Boden, det känns så himla jättebra! Fan va jag längtar, jag som är busstokig. Iåförsig är jag biltokig oxå, men buss till Boden känns underbart..

Det var halt i stan idag, har spunnit loss i ett antal backar idag. Jag längtar till sommaren, risken är så stor nu på vintern att jag klöser bort alla naglar när man åker runt i isisga spår hela dagen.

Sandra har gjort en snygg och speciell hemsida www.ovikstrafikskola.se

Vill komma på några roliga saker att hitta på på de lediga dagarna som snart inträffar, men jag kommer inte på något :0(

Carro hade hittat en annons på en äkta Rockabillyståbas. Fast den verkade såld. Jäkla bajs, annars hade jag slagit till. Även om jag aldrig lär mig spela på den så ser det coolt ut och den kan fylla många funktioner.
1) Klädhängare
2) Sälj den dyrt
3) Lära mig spela på den
4) Låtsas inför andra att jag kan spela på den
5) Intala mig själv att jag kan spela på den
6) Spela på den, även om jag är värdelös...

Rockabillykulturen, från rockabilly, är en subkultur där man dras till det som man uppfattar som farligt och äventyrligt i den ungdomskultur som växte fram under efterkigstiden från 1940-talet till 1950-talet. I likhet med många andra subkulturer är rockabilly som kultur starkt förknippad med musik, kläder, accessoarer och annat materiellt. Rockabilly står även nära den amerikanska old school-motorkultur som kännetecknas av hot rods och bobbers.

En typisk rockabilly går gärna klädd i en 1950-talsfrisyr och uppvikta jeans, en rutig skjorta eller en t-shirt. Man lyssnar oftast på musik som rockabilly, swing, rhythm and blues och rock´n´roll.



Undra om man ska hålla kvar vid traditionen att skicka julkort. Det är ju fan så mycket roligare än ett godd-jyyl kort.

Har ont i huvudet och är förkyld. Ska nog krypa till kojs.

På återseende!

PS: Imorrn har jag stämt trätt med chefen, undra vilka kläder man ska ha då?


Ska man våga sig upp på tjuren i Boden? Knappast, iallafall inte efter att ovanstående ridit klart, nån gubbe som va SÄKER som fan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0