åh herregud...

 
Vill man ha sig ett gott skratt ska man leta efter bilder på Puli-hundar. De ser så himla kuliga ut....
Har googlat (hatar det uttrycket men det är användbart) och läst om massa olika hundraser och insett att man kan inte välja den man tycker är fin....man måste välja en hund som passar ens behov.
Läste om alla raser jag vill ha eftersom dom är söta, och det visade sig att ingen kanske passar mig så värst bra. Bearded collien ville inte va ensam (morsan vill inte ställa upp en gång till) längre stunder, Irish soft........ja hur fan det nu stavas, hade liten leklust och var ganska hård i psyket osv.....antingen styper det i "behöver mycket motion" eller "behöver mycket pälsvård" När ska jag ha tid me mycket motion?
Var finns alla hundar som uppskattar en chipskväll? Ska det måsta bli en labrador om det ska bli nått....
Puli är fulsöt....
Vart är fåret? Är den till vänster flockens svarta får?
Nähä, det va en Puli...




















Idag var det Solänget som vanligt. Körde tre provlopp och som tur va, så var det inge kallt.
Pelikan Mero hängde me rätt hyfssat faktiskt. När det börja gå fort sista biten är han ju inte modigast, men han kändes finare än förut faktiskt...
Psalme är bara så kul att köra. Vi krossade 28-gränsen och körde 22 sista varvet......Leif va nöjd, han ville ju att vi skulle gasa, och jag lydde bara order :0) Sen om skägget reste sig på en viss person i måldomartornet, det känns som om det kvittar!
Valle va med oxå, och han gick riktigt bra han med. Nu måste Carro ba hitta massa lopp så det blir travresa snart...

Efter provloppen hann klockan bli rätt mycket så jag röjde bara undan i stallet efter bombattentatet (provloppet) Det var grejer överallt! Jag städade, mockade, körde in spån, höade, sopade, fyllde kraftfoder och tog in djuren.....det va riktigt fint i stallet! 

När jag kom hem vid fyra så åt jag och duschade och somnade.....när jag vaknade vid 18.30 var jag nästan död. Funderade på att gå och lägga mig men det kändes lite dumt så jag pallrade mig till datorn istället. Har mailat och googlat. Ha ha ha......

Varför är jag så trött? Känner mig helt slut i huvudet. Det blir inte bättre om man sover heller....
Jag tror ja måste ta tag i mitt liv och äta nyttigt och röra på mig. I vintras när jag hade fruktansvärt tråkigt i Vännäs började jag träna och det är helt sjukt hur mycket bättre man mår! Måste bara få tummen ur....

Igår såg jag och katrin en bra film. Vi hade djupa samtal över en kopp varm choklad och jag försöker intala Katrin om att hon måste söka den där utbildningen. Bättre att chansa och testa, och sluta om det känns fel, än att alltid undra om man borde sökt.
Jag kan ärligt erkänna att jag sökte trafiklärarutbildningen väldigt impulsivt......jag visste knappt nått om skolan och egentligen hade jag nog inte funderat ut om det var det jag ville eller inte. Det lät kul, men det gör ju egentligen de flesta utbildningar. Hade en kris ett tag efter skolans början där jag allvarligt tänkte hoppa av för det var drygt , jävligt och allmänt tungt, men då insåg jag att livet är inte lätt och man får fan inget gratis. Då ljusnade det och allt blev bara så bra. Därför försöker jag övertala Katrin om att söka. Den där utbildningen är ju det hon verkligen vill göra, det pratar hon ju om jämt! 
Enda nackdelen är ju att hon flyttar väldigt långt och det är ju såklart tråkigt.
Carro och jag diskuterade om antalet kompisar man har. Jag har alltid känt att alla andra verkar ha så mycket kompisar och jag har bara några, men jag har ändrat uppfattning nu. Skulle ja ha fler kompisar skulle ja ha ännu mindre tid att göra det jag vill och jag skulle bli tokig om olika kompisar ringer hela tiden och vill göra massa saker. Jag är tråkig, men jag gillar att vara själv ibland. Ibland känns det som om många yngre idag alltid är med sina kompisar och aldrig gör saker själv. Det borde kännas konstigt.
Men jag är väldigt glad över de kompisar jag har, Ni är bäst!

I torsdags när jag kom till jobbet satt skåningen i fikarummet och gapskrattade helt ensam. Han skrattade så han satt i halsen nästan. Jag ha aldrig hört nått värre.....Det visade sig att han kollade på kossan.se och hade hittat en rolig film...
Som sagt....vi har kul på jobbet och vi arbetar inte ihjäl oss.....


Ska köra kväll för pärlan nu. Hon ska in i garaget.
Sen blir det nog en kopp lakrits te. Det är underbart...

See ya!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0