Chä, chä, chä...

...kärradagboken......(förstod någon det roliga?)

Jag är värsta sortens tidsoptimist. Jag googlar runt nu på internet för att hitta något att fylla ut sista timmen på handledarutb. Dumt att förbereda saker några dagar innan iallafall....
Fast det värsta är att jag tror ja håller på att få magsjuka. En i min närhet bar på magsjukebaciller och det vore väl konstigt om inte jag smittades. Jag FÅR inte va sjuk imorrn! Enda dagen det är fullt med elever alla körtider och dessutom min förfärliga handl.utb. Lagomt perfekt att bli sjuk då. NEJ!

Några dagar sen ja skrev sist. Beror på att i fredags var det först jobb och sen trav. Palm Beach startade på Bergsåker och ja följde med, mest för att äta pizza. Han slutade oplacerad med galopp, men va bra ändå. Satt fast med krafter kvar.

På lördagen så red Carro och jag. Appy va mysig som vanligt och det va kul...

Internet går segt. Har hittat massa roliga trafiksidor men det går så himla trögt så man hinner tröttna innan sidan har laddat.

Har sagt ja till lägenheten iallafall. Gick in och tittade på fler lägenheter men det finns några få som antingen är på bottenvåning eller så är de dyra och några av dem va ledig från första juli. Nu tar jag den här om jag får den, orkar inte söka runt bland privata osv. Är ändå inte hemma så värst mycket. I värsta fall får jag hyra boxplats på solänget och ställa dit sängen.

Ska lägga köpandet av häst lite på is. Har ju Appy som ja kan greja med, bättre att köpa en ny säng eller en storbilsteve ha ha....
Bättre att ja kommer på exakt vad jag vill ha, är ju som sagt defiitivt inte hästlös...
Nog för att hästen i Piteå va alldeles perfekt, men men.....

Jag börjar känna mig gammal, men så länge barnasinnet är kvar så får man vara nöjd. Barnasinnet fick sig en rejäl kick i lördags när Carro och jag åkte skidor. Aldrig förr ha så gamla varit så löjliga under så lång tid...
Men vad gör det? Ett gott skratt förlänger livet, då behöver ja inte ens pensionspara än...

Katrin är duktig på att spela gitarr, ja är riktigt faschinerad över hur fort hon lärt sig och över hennes tålamod att sitta och träna massa. Jag skulle ha slängt guran och farit på solänget istället....

Äh, ska spinna vidare på övertidstillägget på handledarutbildningen nu.

See ya, Yihaa!



Kommentarer
Postat av: Carro

ät inte gul snöööö..... 8O

2009-01-14 @ 14:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0