En struligt konstig dag...

Imorse var jag så trött, så trött.....bestämde mig för att jag nog troligtvis inte hade nån lektion 07.25 och sov vidare lite. Pallrade mig iväg så ja var framme kl 07.45 och då möter jag Magnus (som precis som jag inte hade nån lektion förren 10.35) och han utbrister:
-Va gör du här så här tidigt??? Erkänn att du hade inte den blekaste om när du började så du var tvungen och åka hit tidigt bara för att du inte hade koll...
Eh....så sant som det var sagt. Kul att både han, jag och skåningen gjorde på samma vis....

Jag tänkte plugga lite BE men det blev kaffe med mina kära arbetskamrater istället. Sen fick jag en extralektion och sen var dagen nästan fylld. Det har gått traggligt idag. Min pedagogiska sida tror jag att jag lämnade hemma, för den va fan inte med mig på jobbet. Nästan så man kryper till chefen och säger att ja behöver inte ha betalt för dagens lektioner, så himla skit gick allt.

Igår kom jag till insikt om en massa bra saker, men allt har ramlat tillbaka på samma ställe igen som det var innan.

Ulfen är en människa man kan bli tokig på. Jag sa till honom idag att jag fnderade starkt på att skaffa ridhäst och då klämmer gubben ur sig att han funderat på att ge mig Glädjetrollet, han skulle bara säga det till frun sin först.
Grattis! Hade du klämt ur dig detta för 4 månader sen så skulle du lyckats. Skulle du sagt det för 3 veckor sen skulle du ha lyckats. Men nu vetifan...
Visst, jag vill ha Glädjetrollet, men jag vet inte om jag har den tid som behövs för honom. Med tanke på all kraft,tid och energi man la ner på att rida till Best Jocke så vet jag att det kommer att ta år av träning innan Glädjetrollet kan framstå som en ridhäst. Att träna en häst och framförallt förändra en häst tar år, inte någon månad. Jag vill inte köpa en travhäst eftersom jag inte kan ta ledigt hursomhelst när man känner för att starta, sen vill ja ha hästen som ett glädjeämne, inte som ett måste. Jag kan köra så mycket häst ja vill utan måsten hos Ulfen och där nöjer jag mig. När mitt körbehov är mättat så vill ja ha något att själv utvecklas i, och eftersom jag inte är någon tävlingsmänniska så passar annan typ av utveckling bättre. Te.x westernridning eller annat liknande.  Jag vill aldrig behöva känna att det är drygt att fara ut med hästen, då kan ja lika gärna ligga hemma och kolla på film....

Lägenheten, hur ska jag göra?

Jag har ju mailat djurens rätt ang. djurplågeri inom travsporten men har inte fått nått svar :0(
Blir spännande och se om och vad de svarar.

Detta är ju väldigt normalt, hittade det på www.trav365.se

Jörgen Westholm och Super Light har firat stora framgångar på både svensk och fransk mark. Inför Prix d´Amerique starten 2006 blåste Westholm fransk tv rejält, det skriver han om på travnet.se. Super Light stod då på träningsanläggningen Grosboi. Ett franskt tv-team tjatade på Jörgen Westholm om att få filma Super Light i det sista snabbjobbet inför storloppet. Rommetränaren ville inte vara oartig så han lät dem filma - men det tv-teamet inte visste var att de filmade fel häst i jobbet.

Hur gick det till egentligen?

- Jag hade en häst som heter Non Stop Gossip som också stod på Grosboi. Han var väldigt lik Super Light så jag och skötaren Johanna Karlsson åkte ut på uppvärmning i skogen. Där bytte vi häst i smyg, jag hoppade upp bakom Non Stop Gossip och Johanna körde Super Light. Jag byter ofta när jag är ute och tränar, det var bara det att tv-teamet inte förstod att man kunde göra på det viset. Så de filmade fel häst och Super Light slapp bli filmad i det sista jobbet, säger Jörgen Westholm.

Äh, kommer inte på nått mer just nu. Ska dricka kaffe istället.

See ya!

Säga vad man vill, men Barbie va snygg!!!

Hotingstarten.......världens sämsta hemresa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0