några extra kilo...

Ställde mig på vågen och visst har julen satt sina spår...

Idag är det söndag och jag är väldigt ledig.....25 grader kallt, så ridturen jag och katrin planerat blir nog inte av. Inget annat för den delen heller......en såndär riktig innesittardag. Gud så ja hatar såna uttryck :0)

Igår var det Solänget för hela slanten (suck, ännu ett töntigt uttryck) Provloppen blev inställda och ingen var ledsen över det. T.o.m provloppskåta Patrik valde att inte va me, innan han visste om att allt va inställt.

Patriks kusinbarn Marcus är bra att ha, för då tar inte Patrik åt sig av alla elakheter jag säger och på så viset är alla nöjda.
Igår åkte jag och Katrin skidor. Det började kanonbra, fint spår och inte så kallt. Sen blev det värre lagomt till nedförsbacken....jag trodde allvarligt att ja skulle dö! När jag precis fått upp farten så försvann spåret och det blev bara is istället. Helvete så det flög!
Ljudet från Katrins skidor glömmer jag aldrig sen Kittelfjällsresan, och nu hörde jag ljudet igen så jag började skratta. Försök själv stå på skidor för första gången denna säsong, full fart i skogen utan möjlighet att stanna och sen börja gapskratta! Katrin lyckades på nått vi stanna, och jag som åkte bakom,  hade blicken ungefär 2 cm framför mina skidor för att behålla hoppet om att man snart var i ett spår igen, såg ju såklart alldeles för sent att Katrin stannat! Jag skrek till henne (och till Bella) att de skulle flytta sig. T.om en ganska intetsägande Golden retriver insåg att det höll på gå åt helvetet, så hon flyttade sig oxå väldigt snabbt. De var tur, för sekunden efter kom jag i FULL FART förbi den, och mitt nervösa skratt kom återigen till användning. Till sist ebbade farten ut och ja insåg att jag var nere.....puh!
Tur jag inte va pissnödig oxå, då hade det blivit gula spår. Fast då hade jag kunnat skylla på Bella. En H H hund....

Efter en välbehövlig dusch ( blev ju svettig på kuppen oxå) drog jag och Katrin på Cafè UH och drack gammeldags varm choklad med grädde. Lång resa för så lite men gott var det. Där mötte vi en gammal klasskompis (samma skola, samma årskull men inte samma inriktning) som vi surrade lite med. Jag började dock gapskratta inombords för lite pinsamheter som dök upp. Kopparna med varm choklad hade svämmat över lite när jag bar brickan  så både kopparna och brickan var.....eh.....bruna. Det såg ut som en svinstia på vårt bord med chokladkladd överallt. Han tittade konstigt på kopparna medan han pratade och jag insåg det komiska. Svårt att förklara så här, synd att jag inte hade kameran med...
Katrin lyckades komma med en kanske ogenomtänkt kommentar och sen gick han.....jag skrattade mest bara hela tiden. Hela tiiiiden.....
Såg en film sen som ja inte minns namnet på. Den va bra men lite konstig. Den handlade om en pojke som blev ihjälkörd och bilisten smet....osv osv....Jag lyckades hålla mig vaken, så då var det en sevärd film!

Ska kolla på en lägenhet i dagarna här oxå. Fast jag är inte helt säker jag vill bo där. Tvättstugan ligger ju långt åt helvete och det känns tråkigt med 52 kvadrat. Inte för att jag är bortskämd med så mycket mer, men det känns lite boring. Lite tillbaka till samma sits innan skolan, med exakt likadan lägenhet. Men vad ska man göra....

Ulfen har kommit på den smarta idèn att skritträna Glädjetrollet. Det är nått ja inte tror en sekund på och nu ger jag snart upp snart. Tror jag skulle kunna skjuta en viss person i röd jacka för hela hans påhitt.

Ska dra till stan tror jag....Carro måste hjälpa mig med att käka upp ett tillgodokvitto på 106 kr på Sibylla. Inget ska gå till spillo och kortet är snart för gammalt. Konstigt att det blir för många kilo lite här och var....

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0