redan nu en uppdatering....

har egentligen lagt ner bloggen....men ja kan väl uppdatera den lite bara för att ni tjatar så mycket :0)

Nytt år och nya möjligheter, bäst att ta det från början...

Efter Boden så har det inte hänt så värst mycket som vanligt....trivs fortfarande som fisken i vattnet på mitt jobb, men dessa dagar har varit lite tråkigare än vanligt eftersom skåningen och magnus inte jobbat. Men snart är allt i sin ordning igen....(eller oordning?)

Hann med några lediga dagar  runt jul oxå men då var jag mest förkyld och allmänt slut i huvud och kropp, så det blev mest vila. Julen firades hos min faster med lite andra släktingar och jag är fullt nöjd med julklapparna. (men ett stort paket fattades, glädjetrollet!, då hade jag varit 100% nöjd ha ha)

Nytt år blev det oxå, jag lyckades faktiskt vara uppe ända till 01.00. rekord...

Igår var det handledarutbildningens planeringsdag NR 1!! Höll på med denna skit HELA dagen!  Var riktigt duktig faktiskt, brukar ju inte kunna plugga på lediga dagar. Jag trodde jag pluggat klart men likt förbannat sitter man med papper upp över öronen och skriver fastän man börjat jobba. Fast det är faktiskt kul att ha ett jobb där man kan utvecklas personligen hela tiden. På tal om det......koppla på kärran snart, hög tid att lära sig backa! BE utbildningen väntar runt hörnet och det är dags att ta tag i den biten oxå. Längtar faktiskt till handledarutbildningen, fixar jag den ska jag fan va stolt! Jag som verkligen hatar ( hatade...) att prata inför folk! Träning ger färdighet......förhoppningsvis. Benen kommer att skaka värre än en jordbävning på Balkan och orden kommer att staka sig värre än ingemar Stenmark stakar sig......öh, hur kom han in i bilden?

På tal om träning. Jag måste börja träna nått. Gärna ståbas, men jag syftar på nått mer fysiskt. Har blivit väldigt lat att traska med Bella och somnar innan jag lägger huvudet på kudden på kvällarna. Blir trött som fan fastän man bara sitter i en bil...Skulle vilja lämna huvudet i sängen på kvällen och fara ut och springa eller nått, för det är kroppen som blir fet, hjärnan får lov att hänga med mest hela dagarna.

Nu har min frisyr kommit till stadiet när jag inte längre kan gå till en frisör för jag skäms....en skurmopp ha mer frisyr än vad jag har, och det är fan pinsamt!

Idag har jag kört massa häst. Det var perfekt väder att köra, lagom kallt och inte klubbade det under hovarna heller. Synd att dagen tar slut, hade kunnat kört ett par till, det är så mysigt!

Imorrn blir det solänget som vanligt. Provlopp troligast med Valle och sen ska jag väl köra lite av ulfens hästar oxå. Fick lite panik på Ricky idag som frågade om jag inte hade nån kille eller barn på gång. Han tyckte det var dags så jag skulle hinna va med killen lite innan det var försent för att skaffa barn. Han va allvarlig!! Jag har aldrig känt mig så gammal som idag ha ha!
Katrin, ja gillar din syn på detta, du vet vad vi brukar säga.......tror faktiskt att ricky höll med tillslut när jag framförde detta:0)

Funderar allvarligt på att byta bil. Ja vet att ja sagt att jag aldrig ska sälja pärlan, men jag skulle behöva nått mer bensinsnålt. Tror jag tjänar på det i längden. Eller så ger man ba fan i å köra så mycket som jag gör.....
Fördel kanske att betala av studielånet först...

Kände mig så trött när jag kom hem idag, men nu har jag piggnat på mig lite. Kanske ska dra på mig utomhusutstyrseln och traska en promenad. Det skadar aldrig. Markus (patriks kusin) tyckte att jag och patrik hade brylèmagar.....

Kanske traska förbi en sväng och kollar om trubaduren är hemma. Katrin alltså.

See ya!

Förresten....nu ha jag fixat min digitalkamera så nu ska jag fixa bilder på allt jag gör om dagarna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0