Sista dagen på ledigheten...

Känns inte alls så jävligt som de borde, jag gillar mitt jobb.

I gårkväll läste jag ut boken som jag plöjt igenom de senaste kvällarna. Familjegraven hette den och är en fortsättning på Grabben i graven bredvid. Nu måste jag hitta en ny bra bok att fördriva kvällarna med. Även om jag så bara hinner läsa en sida innan jag somnar så är det en bra grej att läsa, det blir man intelligent av har jag hört...


Inatt drömde jag om handledarutbildningen. Det gick skitbra till en början och sen sket det sig totalt. Det blev massa tid över och jag tappade bort mig helt i texten.  På rasten glömde jag bort att bjuda på fika och sen gick allt åt helvete och sen vaknade jag. Det känns som om det kan bli så också. Början kan jag skitbra, det är sen ja kommer in på allt jag inte har en aning om egentligen. Känns dumt att jag ska prata en massa om bilkörning när de som lyssnar har haft körkort typ 4 gånger längre tid än jag. Bara man börjar med att visa vem som bestämmer går det nog bra....


Åkte ut till Solänget idag bara för att fika lite. Blev kvar där rätt länge, men det är ganska kul också i brist på annat. När jag väl kommit hem åkte jag skidor igen med Bella. Glömde självklart digitalkameran hemma så inga bildbevis. Kom på den smarta idèn att om man åker spåret år andra hållet så blir det fler bra nedförsbackar. Jobbigt bara om man möter nån i samma fart som jag hade för ett antal dagar sen :0)

Bella är en väldigt fin hund faktiskt. Inte lika korkad som jag fått för mig att golden ret. kan vara. Om jag hittade en lägenhet närmare stan så skulle ja faktiskt kunna skaffa hund, så gärna vill ja ha en. Men å andra sidan så vill ja inte ha en hund om jag inte kan erbjuda den all den tid den behöver. Bättre att låna Bella ibland, hon promenerar inte ihjäl sig annars direkt.  Skulle kunna köpa en ras som inte kräver så jättemycket motion, typ en tax :0) Nä.....skojja bara!

Egentligen borde man varken skaffa hund eller häst, jobbet tar rätt mycket tid.


Efter åkturen (åka och åka, ja slet mest) så kopplade jag på släpvagnen som äntligen hittat hem och skulle börja träna inför BE. Tyvärr var det nått jävla fel som gjorde att hjulen på släpvagnen inte rullade. Grannarna måste ha skrattat ihjäl sig åt mig, ja sprang in och ut ur bilen tusen gånger...


Kan inte bestämma mig för vilken sorts häst ja vill köpa. Finns för många att välja bland.


Jag är kung på att småäta. Nuförtiden när jag äter middag så äter jag pyttesmå portioner, ja blir mätt på en gång. Problemet är bara det att ja blir hungrig efter ca 10 min. Eftersom huset de senaste veckorna har innehållit mycke godis och sånt så har jag levt på småätningen. Egentligen borde jag skriva upp varje dag vad jag äter, ja tror ja skulle få en chock faktiskt. Ännu sämre skulle det bli om ja flyttar och måste laga all mat själv. Måste ta tag i det där.


På fredag blir det trav. Palm Beach startar på Bergsåker och det kan ju va kul...

Igår på TV:n var det Globen horse show. Rätt fränt att se och ponnygaloppen är ju alltid lika kul. Varför hade man inte så kul som barn?

Ska gå och tvätta ur hårfärgen nu...


See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0