Släp, baka, släp......

Ett litet internt skämt......
När jag och Katrin var på Western Farm i Boden så dansade vi Line dance. Då sa ledaren, för att hjälpa oss ha koll på fötterna:
-Bak, släpa, bak, släpa, fram, släpa osv......
Fast en full gubbe framför gick tvärtom hela tiden, så när alla gick fram så backade han och sa högt hela tiden:
-Släp, baka, släp, baka.......
Ja höll på dö av skratt.....

På tal om släp......Jag har varit ute och tränat att backa med släpet. Det gick ganska bra förutom att Pärlan bråkade och luktade illa och nästan kokade. Hon gillar inte dressyr.

Idag har det varit en tråkig dag. Blev kvar på Änget alldeles för länge.....
Men jag orkade inte göra så mycket. Carro och jag for ut och red en sväng, men annars har jag mest suttit på ändan och druckit kaffe...en sån där riktig kommunalarbetardag med andra ord!

Har ont i ryggen och armarna sen gårdagens övningar. Valle orsakar mest träningsvärk ha ha ha.
Jag hittade en sprillans ny sele hos Ulfen idag. Den va så fin att jag nästan överväger att skaffa travhäst bara för att använda fina saker. Bäst jag tittar på lite sadlar så att jag håller kvar vid tanken på att köpa ridhäst...
Ska ta tag i det där när jag vet hur jag ska ha det med allt......

Hittade det här på Expressen. Tror ja ska ha med det i min handledarutb.

Mamman och dottern övningskörde på en parkeringsplats i Västsverige torsdagskvällen den 24 juli när något gick fel.
Vad är inte klarlagt.
Polisen har hittills avvaktat att höra den chockade 16-åriga flickan.
Ett kvinnligt vittne såg dock delar av förloppet från sin bostad cirka 100 meter därifrån.
- Hon ser att det står en kvinna på höger sida om bilen. Plötsligt skenar den iväg bakåt. Kvinnan hör ett par kraftiga dunsar och ringer SOS. Det verkar inte som hon ser själva påkörningen, men hon förstår ändå att något hänt, säger Johan Ågren, poliskommissarie.
När vittnet kom fram till olycksplatsen stod bilen, i jeepmodell, still, stoppad av en återvinningsstation.
Höger bakdörr var öppen, och den kan ha varit öppen även vid olyckstillfället.
Kvinnan var död när ambulansen anlände.
- Vi har undersökt bilen det finns inget som tyder på att det är något fel på den. Så flickan har på något sätt fått igång bilen och kanske av ovana råkat trampa på gasen istället för bromsen.
Även om mammans död orsakats av en tragisk olycka riskerar dottern åtal för vållande till annans död.

Gud va hemskt.....


Min favvo travare Breezy Broline va duktig idag...

Nu börjar datorn motarbeta mig....
Ska äta nått istället.

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0