Snö i massor....

Idag var det lite kaos i staden Örnsköldsvik.
Det var snö överallt på vägarna, jag tror alla skottare hade försovit sig. De hade plogat upp snövallar mitt på gatorna så det fungerade som mitträcke. Jag fick möte på fel sida av vägen och sen körde jag själv vilse när gatan tog slut i en stor snöhög.
Tänk positivt, det var inte halt!

Jag gillar mitt jobb så himla mycket. Nu är ändå värsta tiden med halka, mörker, osynliga vägkanter, kalla säkerhetskontroller osv, så hur kul ska jag inte tycka att det är till sommaren?
Jag gillar mina elever så mycket, det är så himla kul att jobba med olika elever hela tiden för alla är roliga och trevliga på olika sätt. Sen hinner man aldrig bli less på dem för innan dess är de klara med körkortet och då kommer nya stjärnor!
År 2008 andra halva på året har gett mig väldigt mycket personligen. Det känns som om jag har utvecklats själv mycket mer än under alla år. Händelser och prövningar har lärt mig mycket och jag har en anna syn på både allt runtomkring och även mig själv. Inställningen till saker och ting är så himla viktig och allt man går igenom stärker en som människa, även om det är negativa eller positiva händelser.

Blev väldigt skrattig idag när jag ritat en cyklist på ett papper och frågade eleven vad han trodde det var.
-vet inte, men det ser ut som en snopp......
Då insåg jag att sättet jag kladdar ner en cyklist på papper, är ju precis samma sätt som jag skulle ha ritat en snopp på papper. Nu kommer jag aldrig att kunna rita en cyklist mer.....
Jag har även tvångstankar så fort jag stänger en bildörr, tack vare en annan elev...

Jag och skåningen hade långa diskussioner idag om allt från is, aprilsskämt och till trafiklärarutbildningen. Har aldrig mött en människa som är så otroligt bra att verka intresserad och verkligen lyssnar till vad man säger som honom. Det är roligt att diskutera med honom!
Magnus var ledig idag så det har varit en lugn dag utan bråk ha ha.

  Detta är ett bar band som heter Blue Highway. De spelar goa låtar.....

Nu ska jag ut på Änget en sväng och se om det är nå liv där.
Kladdar ner mera så fort jag får tid.

Imorrn är det handledarutbildning igen, så ikväll blir det till att lägga sig i tid....

Är på biblioteket nu och datorn stänger om 5 min.......bäst att rappa på.
Tror det blir en sväng förbi UH för en kopp sjukkla.

See you soon.......

Cool bild på Valle, Carros häst...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0