Tråkig dag...

Coolt kort från Jultorp...

En av de trkigaste dagarna i mitt liv har snart tagit slut....
Klev upp rätt tidigt och visste inte vad jag skulle göra......gick och la mig igen fastän ja va pigg. Sen vid lunch ringde jag till han som har lägenheten jag stod på kö för. Bestämde att ja skulle komma dit på en timme, så då var det bara att pallra sig upp och åka till the way of hämmör. Det var fullt me grejer där så man såg inte så mycket av själva lägenheten, men ja tror ändå inte ja ska ta den. iåförsig så spelar det väl ingen roll om den är 52 eller 56 kvadatmeter men den kändes liten. En annan besvikelse var att det inte va nått badkar. Det positiva var att det var nya kyl/frys och toalett. Egentligen borde jag flytta för hittar jag nån annan lägenhet styper det väl på nått annat. Jag lär knappast få en lägenhet med alla kriterier jag har. Patrik sa att jag nog aldrig lär hitta en lägenhet med stallplats och häst.....

Aldrig förr har jag gjort så lite på så lång tid som idag.......om ja kunde bestämt mig i morse för att inte göra nått vettigt idag, då hade det ju blivit nått vettigt, men ja kan inte påstå att ja ha vilat heller. Jag har mest tänkt at ta tag i saker men inget har hänt.
Imorrn blir det Solänget iallafall......har lovat att köra Valle åt Carro och släppa ut Patriks hästar och sen jobba hos Ulfen...

Har börjat kika lite smått i hästannonser oxå....väger födelar mot nackdelar för att komma underfund med om jag ska köpa en travhäst eller ridhäst. Just nu lutar det åt ridhäst. Jag vill kunna göra nått med min häst, som jag själv utvecklas med, och jag tänker inte köra loppen själv, för det krävs massor av lopp för det ska ge erfarenhet och innan dess ha ja kört sönder min häst isåfall. Köra häst och åka på trav kan jag göra så det räcker och blir över iallafall. Vore kul att kunna utveckla ridningen lite oxå, och inte känna tvånget att man måste ha bra underlag, måste köra minst var tredje dag typ och sen blir det problem om ja ska ta ledigt varje gång ja ska iväg och starta, det håller aldrig i längden. Nåja, jag har mailat 2 olika hästar (eller ägare....) så ja ska spåna vidare lite på boxplats osv.....fortsättning följer.

 som sagt så har jag haft lite att göra idag.....vill ni ha ett kort av mig?




Fan va Rockridge Brothers är bra.....kan inte få nog av deras andra skiva.
Längtar så ja håller på att gå av till Torsåkersfestivalen! Där samlas alla de bra.......en ren Bluegrassfestival! Det är nästan sjukt......The Hillfillies, Foxbone, Lonesome Mountaineers, Downhill Bluegrass Band, Gravity, Whiskey & Dynamite (som har börjat tappa stilen lite eller?) och självklart kungarna Rockridge Brothers. De har spelat på de största Old Time- och Bluegrass-festivalerna i USA sedan 2002 och blev 2006 svenska mästare i Old Time Bluegrass. De har två mål: att spela OT, amerikansk folkmusik som får det att rycka i benen, och att få folk att dansa till den. Och om du inte varit död i mer än tre dar har du ingen ursäkt att låta bli!

Ska nog göra nått vettigt nu....2 inlägg samma dag....

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0