Funderingar

Har ganska lite att göra på jobbet...

Hur ska vi marknadsföra oss så fler kommer, reklam är ju svindyrt?

Vi kanske ska göra en uppvisning och ta inträde.......Jag kan köra Opeln på bakhjulen och Skåningen kan köra motorcykeln med skjortan öppen.......nää.....tror knappast nån betalar för att se sånt...


Opeln fick tid på måndag för hälsoundersökning. Nu har kontrollampan slutat lysa så nu vetifan va opeln har för sjukdom.


Förut var jag bra på allt. Allt jag gjorde gick skitbra, än om skolan ordnade en skidåkningstävling eller en ät-upp-en-sockrad-munk-utan-att-slicka-dig-om-munnen-tävling så vann jag allt.......nuförtiden är jag inte speciellt bra på nått, kastar kubb-pinnar så långt från dit den ska så jag nästan tappar bort pinnen...

Jag funderar på att bli bra på nått......måste bara komma på vad!


Har nyss klivit upp efter en tid i sängen pga huvudvärk. Hatar att ha ont i huvudet.

Idag har varit en rätt lugn dag det med. Har kört lektioner som vanligt och även förberett teorilektion inför tisdag. Fick huvudvärk på de sista tre lektionerna så det gick lite segt då (varav en elev inte kunde svenska)

Nu vill ja flytta.


Imorrn blir det nog Änget som vanligt.....

Otur att de inte fick fast mördaren i Gullänget, men det vore jävligt sjuk om det var en fjortonåring som mördat!

Jag poppar Rockridge i bilen så den gungar nästan......har aldrig trott att det hörs så väl ut! 

Undra om man ska köpa nån biljett till travgalan, det känns ju lite töntigt om ingen går dit. Fast Carro coh jag fixar nog festen iallafall.....

När det var tal om djurplågeri på Kalla fakta ilsknade jag till och när jag även såg på djurens rätt`s hemsida att trav var hemskt, så skrev jag ett mail dit och ifrågasatte varför travet var så mycket mer djurplågeri än te.x ridningen och jag försökte förklara lite saker om travet som det lät som de inte hade koll på. (te.x att man binder fast hästens tunga osv...)
Detta fick jag till svar........ett ganska intetsägande svar:

Hej Frida,

Tack för ditt mail. Jag håller helt och hållet med dig om att det finns stora problem även inom ridsporten, vilket bland annat innefattar ridskolor, privatryttare och tävling. Men det är trots allt så att många hästar inom travet drabbas av magsår, lungblödning och skador i lederna - det går inte att komma ifrån. Dessutom finns det en problematik med vad som ska hända med alla de hästar som lämnar travet varje år. Som det ser ut idag hamnar många på slakttransporter ned till Sydeuropa vilket är ett stort problem som jag ser det.

Djurens Rätts ambition är att förbättra för hästarna genom att ha en dialog med sporten, Jordbruksverket och med politiker. Djuren Rätts kampanj för travhästarna syftar till att förbättra travhästarnas situation och det som jag tycker är viktigt att komma ihåg är att travsporten till skillnad från ridsporten är en kommersiell verksamhet som varje år drar in oerhört mycket pengar till staten. Detta får inte ske på hästarnas bekostnad!

Jag vet inte om du har läst artikeln jag har skrivit om travhästarna, men om du inte har det så har jag bifogat den. Min förhoppning är att det kommer att ske förändringar inom sporten som gynnar hästarna och djurskyddet. Djurens Rätt har träffat både STC och Jordbruksverket för att diskuterat detta och har en pågående dialog om vad som skulle kunna förändras.

Jag hoppas att du har förståelse för att Djurens Rätt vill uppmärksamma de problem som finns och jobba för att hästarna inte ska bli förbrukningsvaror. Framöver ska Djurens Rätt även uppmärksamma de problem som finns inom övriga hästsporter.
-------------------------------------------

De får ju hemskt gärna främja djurens hälsa, men uttala er inte om saker om travet ni inte vet vad det är och istället bara får det att låta värre än vad det är......det var väl det jag ville komma fram till...

Jag funderar att bli medryttare på en häst i Bjästa, men jag vet inte om det är nån bra idè. 200 kr i månaden, stallet har full skötsel så jag behöver bara fixa med hästen de dagar jag är där. Vore rätt skoj att hoppa och rida ridhäst ibland oxå. Måste fundera en dag eller två, men åka dit och prova kan man ju göra. Fast hästen skulle tydligen vara lite bråkig lät det som. Kan ju bli spännande....

Nu behövs en rolig bild.......va vänlig dröjjj.

Snygga brillor.




Ser ni likheten............?

På återseende......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0